Köp- och leveransvillkor

BESTÄLLNING

Vi fotograferar produkterna i ett neutralt ljus, dock så är färgåtergivningen på bildskärmar oftast aningen annorlunda är hur den framträder i fysiskt i befintligt betraktningsljus. Speciellt stora skillnader kan upplevas i färgspektrumen röd, orange, rosa, blå, lila och lack. Dessa färgtoner toner är svåra att återge, men även naturfärger så som brun, beige, vita toner kan upplevas annorlunda på din skärm från den fysiska produkten.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, lagersaldofel eller prisfel.
Är det begränsat antal av varan, och en annan kund lägger samma vara som du valt i sin varukorg och slutför köpet före dig, kommer varan inte längre att finnas i din varukorg vid betalningen. Först till kvarn gäller.

Vi reserverar oss för att skor som visas i webbshopen kan ha utgått ur vårt sortiment, att fel bild visas och eventuella tryckfel kan förekomma.

Innehåller din beställning en eller flera varor vi av någon anledning inte kan leverera alla, kommer de varor som för tillfället inte finns på vårt lager att tas bort från din order. Om du vill köpa denna vara är du välkommen att lägga en ny order vid senare tillfälle eller välja en annan vara.

BETALSÄTT

Vi tillhandahåller betalningstjänster via Klarna. Du som kund kan erbjudas ett flertal olika betalningsmetoder som faktura, kontokredit/delbetalning, kortbetalning eller banköverföring.
Ytterligare information om betalningsvillkor får du när du kommer till ”kassan”. Du kan även gå in på Klarna för ytterligare information.

BEKRÄFTELSE AV BESTÄLLNING

När din order är skickad kommer en bekräftelse på ditt köp till den epostadress du har angivit vid din beställning. Där anges även paketets kolli/id-nummer.

AVBESTÄLLNING OCH ÄNDRING AV ORDER

Om du som kund vill göra en avbeställning eller ändra din order rekommenderar vi dig att kontakta oss så snart som möjligt efter att beställningen lagts. Vår ambition är att packa varorna så snabbt som möjligt efter att din order är lagd.

Om varan redan är skickad kan vi inte stoppa leveransen utan då får du istället använda din ångerrätt. Returfrakt tillkommer. Fri retur gäller om du kommer in med varan till butiken på Stampgatan.

PRISER

Vid beställning gäller det pris som anges i webbshopen. Prissänkningar och kampanjer skiljer sig mellan vår fysiska butik och vår webbshop. Alla priser är inklusive 25% moms och i svenska kronor. Priset innefattar inte frakt- och/eller administrationsavgifter om ej annat angivits.

ÅLDERSGRÄNS

För att ha rätten att handla ska du ha fyllt 18 år.

LEVERANS

Ditt paket levereras med DHL till ditt närmaste utlämningsställe. Du måste ta med dig legitimation vid uthämtningen. Om du inte själv har möjlighet att hämta ut paketet måste ditt bud kunna uppvisa både sitt och din legitimation. Du måste även kunna ange paketets kolli/id-nummer som du fått med beställningsbekräftelsen.

Vi ansvarar för att leveransen kommer fram till utlämningsstället. Du som kund ansvarar för att adressen som lämnas vid beställningen är korrekt. Skorna levereras till dig så fort som möjligt, normalt 2-3 vardagar efter ditt köp. Vid mottagen leverans ska du som kund kontrollera att varorna stämmer överens med det du köpt. Om det föreligger fel i leveransen skall du omedelbart meddela oss detta genom att kontakta oss på info@bekvamaskor.se

AVISERING OCH UTHÄMTNING

När ditt paket har ankommit till utlämningsstället får du information om detta via sms, e-mail eller brevavi. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Vi rekommenderar att skada som orsakats under transporten anmäls direkt på utlämningsstället.

PAKETSÖK

Du kan söka efter ditt paket på www.dhl.se genom att ange det kolli/id-nummer som du fått med beställningsbekräftelsen.

ÅNGERRÄTT

Vi hoppas att du som kund ska vara nöjd med varan du fått hem men om du inte skulle vara det har du 14 dagars ångerrätt. Förutsättning för att vi skall godkänna ångerrätt är att skorna endast har provas inomhus.

PROVNING AV VARA

Du kan utan kostnad prova skorna inomhus, ej utomhus. Hantera varan varsamt för att se om den passar din fot och tilltänkt användning. Prova skorna som du skulle ha gjort i butik. Observera att det enligt lag är kunden som belastas returfraktkostnaden och enligt lag förbehåller Bekväma Skor sig rätten att vid återbetalning göra avdrag för eventuell värdeminskningen upp till 100%. Prova varan försiktigt!

Hantering av skorna får ej vara i större omfattning än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Undgå värdeminskning genom att returnera skorna i så pass gott skick att de kan säljas vidare annan kund.

FRAKT

Ditt paket levereras med DHL till ditt närmaste utlämningsställe.
Vill du göra byte eller kostnadsfri retur är du välkommen in till vår fysiska butik på Stampgatan 36 i Göteborg.

Om du inte har möjlighet att besöka vår butik och hellre vill skicka tillbaka skorna du beställt i vår webbshop, så går det bra att skicka tillbaka skorna till:
Bekväma Skor
Stampgatan 36
411 01 Göteborg

RETUR

Returnera eller byt gärna skorna i vår fysiska butik, vår hjälpsamma och kunniga personal ordnar ditt ärende kostnadsfritt, och du slipper kostnad för returfrakten. Vid retur eller byte i våra butiker vill vi att du tar med orderbekräftelsen eller följesedeln som bevis på betalning.

Om du vill returnera varan till vårt lager så går det bra att skicka tillbaka skorna till:
Bekväma Skor
Stampgatan 36
411 01 Göteborg

Tänk på att du som kund ansvarar för varan under transporten till oss.

BYTE AV VARA

Om du vill byta en vara köpt i vår webbshop tillämpar du din ångerrätt på samma sätt som ovan nämt och gör sedan ett nytt köp på den vara du vill byta till. Varor som är köpta i fysisk butik kan endast returneras till fysisk butik. Vi löser inte ut returer mot postförskott.

Vi ansvarar för att varor som levereras skickas i felfritt skick. Om du ändå inte tycker att varan uppfyller dina kvalitetskrav eller om det är fel på varan är det enklaste sättet att reklamera varan i vår fysiska butik. Glöm inte att ta med följesedeln eller orderbekräftelsen som bevis på betalning. Om du väljer att skicka tillbaka varan så ska vi kontaktas innan varan skickas iväg. Detta gör du enklast via e-mail, info@bekvamaskor.se

Skada som uppstått under leverans bör noteras i samband med utlämningen. Vid en godkänd reklamation står Bekväma Skor för returfrakt och fraktkostnad för köpet återbetalas.

ÅTERBETALNING

Återbetalning till ditt konto sker inom 14 dagar från det att vi tagit emot returen eller efter att reklamationen blivit godkänd, med eventuella avdrag för returfrakt.

EJ UTLÖSTA PAKET

Vi debiterar dig 250kr för paket som ej hämtas ut. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader vi får för expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

PERSONUPPGIFTSPOLICY

Personuppgifter som du lämnar vid registreringen är sparade hos oss för att vi ska kunna leverera skorna till dig och fullfölja köpet på bästa sätt. Det innebär även att vi kan komma att kontakta dig genom nyhetsbrev och liknande.

Vi hanterar alla personuppgifter med största försiktighet i enlighet med Personuppgiftslagen(PuL). Inga uppgifter om dig kommer att föras vidare till tredje part. Du som kund har rätt att begära information om de uppgifter som finns registrerat om dig, du har även rätt att få uppgifterna raderade.

Om du vill att vi ska radera dina uppgifter, kontakta oss på info@bekvamaskor.se

BEDRÄGERI

Vi förbehåller oss rätten att häva köpet om bedrägeri misstänks och polisanmäler alla misstänkta stölder och bedrägerier.

FORCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför vår kontroll och som skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force Majeure. Detta innebär att vi befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.
Har du frågor som rör vår webbshop eller våra produkter är du välkommen att kontakta oss enklast via mail:
info@bekvamaskor.se